Nagy nap virradt ma Budapestre, a francia Alstom, a kettes és a
négyes metróvonal kocsijait gyártó óriáscég első embere személyesen adta
át nekünk az elkészült új szerelvényt, mely szeptembertől közlekedik, a
régi szovjet kocsik helyett, a piros vonalon.
Patrick Kron, az Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója ma személyesen
adta át a Metropolis szerelvények kulcsait Budapest főpolgármesterének.
Mint a sajtótájékoztatón elmondta, szinte napra pontosan egy évvel
ezelőtt járt itt, amikor rendezték a vitás kérdéseket, módosították a
szerződést, és most újra Budapesten van, hogy átnyújtsa a kész és minden
engedéllyel rendelkező szerelvényt. Kron hangsúlyozta, a tesztjármű
mintegy 35 ezer kilométernyi próbakört futott hibamentesen, mielőtt
végleges típusengedélyt kapott volna.
Tarlós István, Budapest főpolgármestere elmondta: számára is nagy örömet
jelent a mai nap, hiszen volt idő, amikor kevéssé lehetett bízni a
megvalósulásában. A város első embere ismét kijelentette, egy évvel
ezelőtt a sírból hozták vissza a járműbeszerzésről szóló szerződést,
melyet az előző városvezetés hagyatékaként kaptak. Tarlós reményét
fejezte ki, hogy a kettes metró új szerelvényei tekintetében nem kell
már foglalkozni az elmúlt évek nehézségeivel, hanem a jövőben a kocsik
sokkal több örömet okoznak majd a budapestieknek, mint bosszúságot.
A Metropolist egyébként igen elegáns kialakítás jellemzi, nem hivalkodó, külseje és belső terei is letisztult formákkal és visszafogott színekkel operálnak. Dizájnja időtlenséget sugároz, tudósítónk némi Combino-érzést vélt felfedezni. Fontos elmondani, hogy bár kisebbnek látszik, minden dimenzióban nagyobb, mint a szovjet szerelvények, befogadóképessége 1023 fő, szemben a régi metró 945 főt képes szállítani, az ajtók is szélesebbek.
Az új 2-es metró akadálymentes, légkondis, elejétől végéig átjárható, 98 százalékban újrahasznosítható anyagokból készült, és az említett villamoshoz hasonlóan a többletáramot visszatáplálja a rendszerbe. A járművel Franciaországban tervezték, a gyártás pedig Lengyelországban és Magyarországon történt, külleméről a BKV annak idején közönségszavazást tartott.
Az Alstom egyébként eddig mintegy 4000 hasonló szerelvényt adott el világszerte, fővárosunkba 22 darab érkezik, az utazóközönség szeptembertől veheti használatba.
A Metropolist egyébként igen elegáns kialakítás jellemzi, nem hivalkodó, külseje és belső terei is letisztult formákkal és visszafogott színekkel operálnak. Dizájnja időtlenséget sugároz, tudósítónk némi Combino-érzést vélt felfedezni. Fontos elmondani, hogy bár kisebbnek látszik, minden dimenzióban nagyobb, mint a szovjet szerelvények, befogadóképessége 1023 fő, szemben a régi metró 945 főt képes szállítani, az ajtók is szélesebbek.
Az új 2-es metró akadálymentes, légkondis, elejétől végéig átjárható, 98 százalékban újrahasznosítható anyagokból készült, és az említett villamoshoz hasonlóan a többletáramot visszatáplálja a rendszerbe. A járművel Franciaországban tervezték, a gyártás pedig Lengyelországban és Magyarországon történt, külleméről a BKV annak idején közönségszavazást tartott.
Az Alstom egyébként eddig mintegy 4000 hasonló szerelvényt adott el világszerte, fővárosunkba 22 darab érkezik, az utazóközönség szeptembertől veheti használatba.
A sajtótájékoztatón egyébként a legmagasabb szinten képviseltette magát a
BKV, többek között Bolla Tibor vezérigazgató és Székelyné Pásztor
Erzsébet társasági kapcsolatok igazgató személyében, a BKK Vitézy Dávid
vezérigazgató, a Magyar Kormány Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési
miniszter személyében, jelen volt Roland Galharague, Franciaország
budapesti nagykövete, és György István főpolgármester-helyettes is.
Megjelent saját fotóimmal itt: observer.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése