2012. július 11., szerda

Végre miénk az új metró, az Alstom Metropolis

Nagy nap virradt ma Budapestre, a francia Alstom, a kettes és a négyes metróvonal kocsijait gyártó óriáscég első embere személyesen adta át nekünk az elkészült új szerelvényt, mely szeptembertől közlekedik, a régi szovjet kocsik helyett, a piros vonalon.

Patrick Kron, az Alstom Csoport elnök-vezérigazgatója ma személyesen adta át a Metropolis szerelvények kulcsait Budapest főpolgármesterének. Mint a sajtótájékoztatón elmondta, szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt járt itt, amikor rendezték a vitás kérdéseket, módosították a szerződést, és most újra Budapesten van, hogy átnyújtsa a kész és minden engedéllyel rendelkező szerelvényt. Kron hangsúlyozta, a tesztjármű mintegy 35 ezer kilométernyi „próbakört” futott hibamentesen, mielőtt végleges típusengedélyt kapott volna.

Tarlós István, Budapest főpolgármestere elmondta: számára is nagy örömet jelent a mai nap, hiszen volt idő, amikor kevéssé lehetett bízni a megvalósulásában. A város első embere ismét kijelentette, egy évvel ezelőtt a „sírból” hozták vissza a járműbeszerzésről szóló szerződést, melyet az előző városvezetés hagyatékaként kaptak. Tarlós reményét fejezte ki, hogy a kettes metró új szerelvényei tekintetében nem kell már foglalkozni az elmúlt évek nehézségeivel, hanem a jövőben a kocsik sokkal több örömet okoznak majd a budapestieknek, mint bosszúságot.

A Metropolist egyébként igen elegáns kialakítás jellemzi, nem hivalkodó, külseje és belső terei is letisztult formákkal és visszafogott színekkel operálnak. Dizájnja időtlenséget sugároz, tudósítónk némi Combino-érzést vélt felfedezni. Fontos elmondani, hogy bár kisebbnek látszik, minden dimenzióban nagyobb, mint a szovjet szerelvények, befogadóképessége 1023 fő, szemben a régi metró 945 főt képes szállítani, az ajtók is szélesebbek.

Az új 2-es metró akadálymentes, légkondis, elejétől végéig átjárható, 98 százalékban újrahasznosítható anyagokból készült, és az említett villamoshoz hasonlóan a többletáramot visszatáplálja a rendszerbe. A járművel Franciaországban tervezték, a gyártás pedig Lengyelországban és Magyarországon történt, külleméről a BKV annak idején közönségszavazást tartott.

Az Alstom egyébként eddig mintegy 4000 hasonló szerelvényt adott el világszerte, fővárosunkba 22 darab érkezik, az utazóközönség szeptembertől veheti használatba.

A sajtótájékoztatón egyébként a legmagasabb szinten képviseltette magát a BKV, többek között Bolla Tibor vezérigazgató és Székelyné Pásztor Erzsébet társasági kapcsolatok igazgató személyében, a BKK Vitézy Dávid vezérigazgató, a Magyar Kormány Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter személyében, jelen volt Roland Galharague, Franciaország budapesti nagykövete, és György István főpolgármester-helyettes is.

Megjelent saját fotóimmal itt: observer.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése