2012. május 11., péntek

2700 km 1 liter benzinnel?

Idén május 17-19 között rendezik meg a Shell Eco-marathon Europe versenyt, melynek most először egy városi pálya ad otthont, Hollandiában, Rotterdamban. A megmérettetésen iskolák, egyetemek csapatai indulhatnak, saját maguk által épített járműveikkel, a cél: minél nagyobb távolságot megtenni 1 liter üzemanyaggal. 

Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatósági elnöke a sajtótájékoztatón elmondta: a verseny nagy múltra tekint vissza, 1939 óta szervezik meg, európai viszonylatban pedig ez lesz a 28. ilyen rendezvény.

2012-ben Magyarországot öt csapat képviselheti: a Pécsi Tudományegyetemről érkezett Team Orca, az Óbudai Egyetem diákjaiból álló SAP Racing Team, a Kecskeméti Főiskola csapata, a GAMF Team, a győri Széchenyi István Egyetem alakulata, a SZEnergy Team, és a Kandó Kálmán Szakközépiskola tanulói, az Electric Kandó.

A járművek természetesen nem szokványos autók, hanem speciális anyagokból épített, különleges műszaki megoldásokat alkalmazó, extra takarékos mérnöki remekek. Mivel idén először nem zárt pályán, hanem rotterdami városi utakon futnak majd, egy kivételével minden csapat új kocsit épített, hiszen a kanyarodási képesség itt kiemelt fontosságot nyert.

Meghajtás tekintetében a győri hajtány kilóg a sorból, hiszen az övék napelemes és négykerekű. A fiúk elmondták: nem kell aggódni az esetleges rossz idő miatt, az idei autójukat esőállóra építették és a töltésen is sokat javítottak, csekély napsütés esetén is el tudnak tehát indulni.

A csapatok többsége úgy fogalmazott, céljuk a tisztes szereplés a mezőnyben, illetve saját korábbi eredményeik beállítása vagy megjavítása. A legjobb magyar eredményt (2700 kilométer) egyébként a kecskeméti GAMF Team érte eddig el, Megameter II nevű járgányukkal. Pilótájuk, a 22 éves Á. Tóth Kriszta lapunknak úgy fogalmazott, az autót teljesen az ő méreteire szabták, magasságban és szélességben egyaránt. Kriszta elárulta azt is: kicsit még híznia kellene, hogy elérje a minimálisan megszabott 50 kilogrammos testsúlyt, melyet a futam előtti mérlegelésen ellenőriznek majd a szervezők. A műszaki menedzser szakos lány két éve tagja a csapatnak, a vezetés mellett minden más feladatból is kiveszi a részét, a tervezéstől mindenféle szervezésig. Jövőre azonban már nem vehet majd részt a versenyben, hiszen addigra végez az egyetemen, átadva helyét az utánpótlásnak. 

Rosztov
2012. május 11.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése