A tavalyi szünet után idén ismét megrendezésre kerül a Reklámzabálók Éjszakája és Délutánja! A páros idén egy kísérőrendezvénnyel, a Sportzabálók Napjával együtt 2011. május 28-án lesz a Millenárison és a Marczibányi Sportcsarnokban. A szervezők az esemény beharangozóját május 12-én tartották a Symbolban, jelentős médiaérdeklődés közepette.
A rendezvény eredeti francia változata idén a harmincadik, a magyar fesztivál a tizedik születésnapját ünnepli. A tavalyi hiány pótlására való tekintettel idén két év reklámanyagát mutatják be. A délutáni és az éjszakai főprogram ebből fakadóan nem ugyanannak az összeállításnak a levetítéséből áll, hanem délután a tavalyi, este az idei hat-hat órás blokk lesz műsoron. A délutáni program 12 órakor kezdődik, az esti pedig 20 órától hajnalig tart.
Kísérőprogramként fellép a Honeybeast, a Kerekes Band, a Kesh, Dévényi Dani (Rádió1), valamint a Dumaszínház ifjú művészei. A programok a tudatos fogyasztás, a környezettudatos zöld gondolat, és a sport és egészség jegyében zajlanak majd.
A rendezvényen szakmai előadásokat is meghallgathatnak az érdeklődők, Sas István és Papp-Váry Árpád szájából. Sas a mémekről, Papp-Váry pedig a termékelhelyezés legkreatívabb módjait mutatja majd be egy izgalmas összeállítás segítségével.
A reklámzabálás egyébként hazánkban 15 teltházas rendezvényen van túl, eddig mintegy 90 ezren váltottak jegyet rendezvényeikre. Az idei mottó: "Kapcsolj pozitívra!" Az igényes reklám iránti pozitív viszonyulást hivatott kifejezni. Azt, hogy a növekvő reklámellenesség mellett létezik az irántuk való rajongás is. A szervezők hisznek abban, hogy a reklám a kor lenyomata, s mint ilyen, kultúrtörténeti értékkel bíró műfaj.
A Reklámzabálók idén először kísérő rendezvénnyel, a Sportzabálókkal együtt kerül megrendezésre, melyet a Nemzeti Erőforrás Minisztérium sport államtitkársága támogat. Ez az esemény ingyenes lesz, sőt a résztvevők együtt mozoghatnak Kattus Attilával, valamint igénybe vehetik a Nemzeti Egészségvédelmi Program szűrőkamionjának szolgáltatásait. A sportzabálás alkalmával jegyet nyerhetnek a vendégek a reklámzabálásra is.
A zöld gondolat jegyében a fesztivál jegybevételeinek 2,5 százaléka a WWF Magyarország részére kerül átadásra. Mint Dakó Andrea, a WWF kommunikációs vezetője a csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta: a reklámzabálók és az ő célközönségük egyezik, ezért jó ötlet a közös szemléletformálás. A nemzetközi szervezet saját standdal lesz jelen az eseményen, ahol többek között ökológiai és vízlábnyom számítással várják az érdeklődőket.
Megjelent: www.observer.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése